19 september 2012

bilder med ett f50mm objektiv och en utekväll.

Den första augusti var en lördag och jag hade planerat ett restuarangbesök med fem vänner. Under dagen passade jag på att prova mitt nya objektiv lite grann på saker i lägenheten för att fördriva lite tid.
Aloevera blomma.
Tillslut började tiden närma sig och det planerades när och var jag skulle möta upp mina vänner.



Straxt innan klockan blev sju var det dags att gå mot tunnelbanan.
Mötte upp mina vänner på söder och gick till en indisk restaurang vid namn Shanti softcorner där vi bokat bord för sex personer. Där inne var det rätt så trångt men med färglada väggar och gardiner och från taket hängde det sån här belysning som speglade sig i små ljuslycktor och stora ölglas. 
























Signe.
Maten var god. Och lagom stark! Jag åt en sorts gryta med kyckling och spenat. Och en massa nan-bröd med olika smaker. Naturell, vitlök och kokos. Drack indisk öl också. God och ur riktigt stora flaskor. Man behövde inte oroa sig för att bli mer törstig det vill säga.

Sedan började vi att bar-hoppa. Vi började här på "Pop sounds bar", om jag inte minns fel på namnet, men det var ungefär något sådant och låg långt borta på skånegatan. Där mötte vi en man från Holland som åkt till Stockholm på egen hand för att se staden där Stig Larsson-filmerna är gjorda. Samt Wallander och Beck. Det är tydligen väldigt stort i holland. Kul grej tyckte vi. Sen började vi prata om Astrid Lindgrens sagor och fotboll tills vi bestämde oss för att vandra vidare i vår fina stad.

Tillbaka på Medborgarplatsen ställde vi oss och ringde vänner för att bestämma oss vart vi skulle ta vägen härnäst. Vi gick först till gamla stan till ett ställe under marken som hette "Sjätte tunnan" där man kunde beställa in mjöd och lyssna på människor som stod och sjöng för full hals. Det skulle komma en eldslukare fick vi höra, men missade tyvärr det.

Efter ett par timmar på Sjätte tunnan gick vi vidare till Medusa och trängdes med en massa folk, dansade på ett dansgolv till olika rocklåtar tills vi blev alldeles trötta och vi bestämde oss för att tacka för ikväll. När jag var på väg till tunnelbanan stötte jag på min vän Aron och tre utav hans kompisar som frågade om jag ville göra dom sällskap. Varför inte? tänkte jag, det händer ju aldrig att jag stöter på folk sådär från ingenstans så det blev en öl till för de sista kronorna jag hade i plånboken och ett kort besök på ännu ett trångt dansgolv. 

Det blev en lång men kul kväll i världens bästa stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar