19 mars 2014

Äta, sova, andas foto.

Det känns som att mina senaste inlägg alltid börjar med:"Hejhej, hallå, det var länge sen, jag ska bättra mig osv..." Så kommer det helt enkelt inte att bli och DET kan jag lova. Här om dagen fick jag höra från ett par vänner att:"Din blogg är ju HELT DÖD numera!" Och min första tanke var bara:"VA! "Läser ni den ens?" Och det är ni ju, några där ute på www, som tittar in ibland och hoppas att jag ska ha hört av mig.

Anledningen till varför jag just skriver detta inlägg beror på att jag inte kan somna. Väckarklockan ringer om fyra timmar och jag är fortfarande helt klarvaken. Ligger och grubblar och funderar på alla möjliga saker om framtiden. Tänkte delge en grej som det varit mycket tänk på sen mitt senaste inlägg 12 januari.

För ungefär en månad sedan berättade jag för min chef att jag tänker börja plugga till hösten, det är det jag vill i alla fall, och att detta innebär att jag kommer att säga upp mig. Han tog det bra, var mycket förstående och det var en enorm tyngd som lyftes från mina axlar. Nu kanske jag äntligen får(kan) börja på min dröm. Åtminstone börja på något annat som kan ta mig dit jag vill. Målare är inte riktigt svaret.

Till hösten söker jag fotoutbildningar. Främst bildjournalistik. En på Nordensfotoskola på Biskops-Arnö (3årig) och en på Mittuniversitetet i Sundsvall(3årig)(OBS! Kommer behöva ta ett asfett lån men vad ska en göra, har inte 330.000kr i bakfickan)(skickade in en anmälan för ungefär 30 minuter sedan, sånt man har tid över att göra när man inte kan sova).
Sedan ska jag också söka till fotoutbildningen på Gotlands folkhögskola i Hemse(1årig) och är mer grundläggande teknik som jag verkligen skulle behöva och älska att lära mig mer om. Samt bo på Gotland från sep-maj vore en ganska fin upplevelse vill jag tro.

På internationella kvinnodagen i år sökte jag även in till fotografiskas nya utställning: Höstsalongen. Tack vare mycket pepp, hejar-rop och knuffar gjorde jag det, för 'gud' ska veta att jag behöver det. Tack Ann, Kajsa och Sanna för att ni peppade mig till att söka in!
Om jag får vara med och leka eller ej på utställningen i höst får jag veta den 18 april. Självklart hoppas jag att någon utav mina tjugo bilder får vara med någonstans men det är för mig alldeles för mycket att hoppas på. 

Oavsett vad som kommer stå i mailet från juryn på fotografiska så kommer jag ändå befinna mig på Island och fira påsk med min feministiska-rese-coola-smarta-roliga-nyfunna-superkompis Nora Schleu. Vandring på isberg, bad i varma källor, hyra bil, valskådning med mera väntar på oss!(!!!)

Framtiden andas äventyr på så många olika sätt. Resor. Utbildningar. Eventuell flytt. Framtiden är kort sagt oviss. Och för någon som är väldigt planerad av sig känns detta självklart jobbigt men samtidigt lite spännande. Såklart. Tänk om det är här någonstans det händer. "Där allt började." Vi får väl se vad jag har att säga om saken om typ tre-fyra år.

Klockan ringer om 3h och 40minuter.
Bäst att prova den där populära grejen "att sova" som folk gör. Ska ju vara bra för en. (Snälla hjärnan, sluta tänk så mycket nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar