11 oktober 2015

Jag inser ju att det har hänt betydligt mer i verkliga livet än vad jag lyckas uppdatera här.

Klassresan till Göteborg var jättelyckad. Fasen vad roligt det var!
Syftet med vår vistelse där var att gå på Fotoboksmässan som körde för första gången. (hoppas att den får komma tillbaka nästa år) Gå på några föreläsningar, studiebesök på Valand Konsthögskola, gå på utställning på Hasselblad center och en kort visit till konstmuseet som alla ligger väldigt nära varandra.

Andra saker jag också gjort i Göteborg:

- Åkt fel med spårvagnen
- Druckit öl
- Besökt butiken "Rum för papper." Nördar som mig (typen som älskar anteckningsböcker och allt som hör till den typen av butik) som ännu inte varit där får bakläxa och genast fara dit. Sjukanmäl dig och åk. Det var så himla fint. Ville köpa cirka allt.
- Sovit på luftmadrass
- Erfarit att göteborgarna är väldigt hjälpsamma när en inte vet var en än.
- Att mycket bara är en kort promenad bort.



Där jag är nu i livet, här en söndagkväll i norra Småland i mitt studentrum, så kan jag mer utförligt och på ett trevligare sätt berätta att jag denna veckan har bloggat för Fotoskolan i Gamleby! Varje vecka är det två elever från skolan som får chansen att visa och berätta vem man är och visa sina bilder. Jag har fått så otroligt fin respons och vill man läsa så kan man följa den här länken: Denhäralltsåhärklickahärva.


Annars så försöker jag reda ut vad jag ska göra för projekt som jag kan använda som ansökningsprover i vår. Efter ett handledarsamtal med min lärare Katarina kom jag (vi) fram till att jag ska söka Valand och Rietveld i Amsterdam. (ALLTSÅ AMSTERDAM SOM I HOLLAND, AMSTERDAM!!) Shit pommes.



Nu nästa vecka ska vi lära oss allt om ljus från en karl vid namn Johan Westin.
Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge tills nästa gång med nytt inlägg.
Kram och banan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar