15 december 2013

Älskade hatade kropp.

Varje dag är detta min kropp. Min kropp och ingen annans. Min kropp som ingen annan har någon rätt att klanka ner på. Min kropp kan gå, springa långt, lyfta tungt, kramas väldigt hårt, dansa och hoppa på klubbar. Min är precis som många andras, bara lite extra large.

Allt som oftast är detta min hatade kropp. Ingen eftersträvar efter mitt utseende. Jag ser yngre tjejer än mig själv på gymmet i omklädningsrummet som tar tag i huden på deras höfter och säger att "det här måste bort" "jag är så tjock och äcklig blablabla" Då blir jag så himla ledsen för vad tycker dom då om någon som ser ut som jag? Jag passar inte in och kan inte känna mig vacker.

Men nu umgås jag med vänner som inte pratar om utseende. Som är stolta, starka kämpar. Det är dom som håller mig ihop även fast jag inte är personen du ser på tv, reklamskyltar, film eller i den senaste musikvideon. Min kropp är också vacker. Våga bryta idealen! Älskade underbara kropp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar