20 augusti 2015

HLR på en livlös blogg.

Shiiiiiiiiiiiiiiit vad länge sedan jag klickade in mig här. Alltså, på riktigt - jag var tvungen att googla mig själv - för att hitta till min egen blogg. Den är ju faktiskt väldigt död. Extremt. Lik har sett mer levande ut än det här lilla hörnet på internet. Jag lovar väldigt ofta att jag ska skiva längre "någon gång" men allt som oftast mår jag så pass bra under tiden jag pluggar så att jag fokuserar på att ha roligt istället och skapa riktiga minnen istället för att jag ska försöka komma ihåg roliga detaljer som jag senare kan formulera på ett roligt vis.

Hur som haver. På lördag flyttar jag hemifrån för fjärde gången. Nästa destination: SMÅLAND!
Närmare bestämt Gamleby. Ett litet ställe inte särskilt lång ifrån Västervik, det är ca 2775 människor som bor där sist jag googlade. Alltså inte speciellt mycket större än byn jag bodde i när jag pluggade på Gotland.

Jag övervägde att skapa en helt ny blogg, nått i stil med: "Nadja flyttar till Småland", "Nadja pluggar i Gamleby" men jag kom fram till att (om jag känner mig själv rätt) uppdateringen blir nog inte så pass frekvent att jag behöver starta något helt nytt, "jag kan lika gärna hänga kvar här", försöka minnas hur man gör om layouten osv, vara lite kreativ med det, sånt' är ju skoj!

Jag har äntligen skaffat mig en egen liten behändig router så att jag kan surfa på mitt egna internet istället för att ta slut på all surf från telefonen. (HUR SKA EN ANNARS KUNNA INSTAGRAMMA LIKSOM?!)

För det mesta så kommer mina uppdateringar (antagligen) hamna på min Tumblr. (nadjajunnarp.tumblr.com) Och till en början hade jag tänkt att styra upp de få bilder jag plåtat under sommaren.  Ibland vill man faktist vara fotonörden som INTE har med sig kameran överallt. (VA?? SJUKT...) För precis som med att jag inte uppdaterar på world wide webb i textform särskilt ofta så vill jag kunna uppleva saker utan att ha en kamera som avskärmar mig från världen. Att fokusera på stunder utan att behöva tänka på vilket ISO-tal, bländare eller slutartid jag behöver använda för en fin bild. Visst är det många tillfällen som jag tänkt:"Åhhhh vilket fint ljus det är, varför har jag inte kameran med mig??" Men jag kan bestämma själv vilka minnen jag tycker är värt att behålla som minnesbild eller i digital bild. (så, nu fick jag typ ihop det där med det jag sa om bloggandet också, tänkte ni på det? Ja? Bra!)

Jaja. Hur man nu gör Hjärt-Lung-Räddning på en teknisk grej vet jag inte, det är ju inte som att tappa telefon i vatten och lägga den i en burk med ris för att få ur fukten, inte heller är det som att dammsuga igenom hela mekaniken på damm när det är något som inte går att ta på. Min blogg är ju bara en blogg som - egentligen - vem som helst har tillgång till. Min blogg på din skärm.

SÅATTEH. Ja. Hej på dig internet, vi ses igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar